Voorbeeld van Gr. 11 Notas
Oefening 2.1 |
|
Skets die volgende grafieke
deur die dubbele afsnitmetode te gebruik: |
1. |
y = x - 2
2. y = 5 - x
3. y = 2x + 7 |
4. |
y = 3x - 5
5. x - y + 3 = 0
6. 3x + 4y - 5 = 0 |
|
|
|
|
2.1.2 Verband tussen punte.
- AS 11.2.1, AS 11.2.3 |
|
Bestudeer die tabel hieronder: |
|
x | 1 | 2 | 3 | 8 | b |
y | 4 | 5 | 6 | a | 103 |
|
|
Hoe kan jy die waarde van y bereken as jy die waarde van x ken? |
|
Vergelyk : 4 = 1 + 3, 5 = 2 + 3,
6 = 3 + 3 |
|
Ons lei af dat y 3 meer is as x vir enige waarde van x – ons skryf y = x + 3 |
|
Die verband in woorde: y is 3 meer as x OF y is gelyk aan die som van x en 3 |
|
Die verband in simbole: y = x + 3 |
|
Gebruik die formule nou om a en b te bereken. |
|
y = x + 3 : a = 8 + 3
103 = b + 3 |
|
= 11
103 - 3 = b |
|
100 = b |
|
Is ons berekende waardes korrek? Ons sê die verband is: y is 3 meer as x. |
|
Nou: 11 is 3 meer as 8 en 103 is 3 meer as 100. Ons lei af dat ons waardes korrek is.
|
|
|
|
|
Oefening 2.2 |
1. |
Bestudeer die tabelle hieronder. Skryf in woorde en in simbole
die verband tussen x en y |
|
neer en bereken dan die waardes wat deur die letters voorgestel
word: |
|
|
1.1 |
x | 1 | 2 | 6 | 8 | b |
y | 4 | 3 | -1 | a | -4 |
|
|
|
1.2 |
x | 1 | 3 | 6 | 9 | d |
y | -4 | -2 | 1 | c | 11 |
|
|
|
1.3 |
|
|
|
|
|
|
|